perjantai 7. marraskuuta 2014

Vastauksia kysymyksiin/2

Päätin pitää pienen luovan tauon tässä, kolme päivää ilman oman blogini kyttäilyä. Nyt taas freshinä jaksaa kirjoitella eikä voi kuin kiittää teidän innokkuudesta. Kommentteja sekä kysymyksiä on taas tullut paljon joten postailen mielelläni vastauksia juuri teidän uteluihinne. Eipähän tarvitse erikseen pohtia mistä kirjoitella tänne kun on valmiit aiheet sähköpostissa. Jatketaan Nairjen kysymyksillä! Tässä hänen viestinsä kysymykset muokkaamattomana:


*  Kerta et halua naistesi pettävän sinua ja ymmärrät, miltä heistä tuntuu, jos saavat tietää sinun pettäneet, miksi koet itselläsi olevan oikeuden satuttaa heitä? Eikö pettäminen ole toisen luottamuksen hyväksikäyttöä? Miksi koet itselläsi olevan oikeuden rajoittaa näiden naisten elämää, mutta he eivät saa tehdä sitä sinulle? Miksi siis kaksinaismoralismi? :D  *

---
Eihän minulla minkään maailman oikeutta satuttamiseen olekkaan. En nyt vertaa itseäni kehenkään, mutta eihän murhaajalla ole oikeutta murhaan, ei raiskaajalla oikeutta raiskaukseen eikä näpistelijällä ole oikeutta varkauteen. Näitä asioita, eritasoisia pahoja, niitä vain silti tapahtuu. Minä en puolustele tekojani millään muulla kuin halullani elää elämäni kuten haluan. Pyrin olemaan satuttamatta ketään. En tietoisesti halua jäädä kiinni enkä tietoisesti halua ketään satuttaa. 

Elän vain elämääni omaa onneani etsien, keinoilla millä hyvänsä. Olen itsekäs olento joka miettii aina ensin oman etunsa ja sitten vasta muitten. Hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta en ole kuitenkaan ihmisiä satuttanut. Uskallan jopa väittää satuttaneeni kumppaneitani vähemmän kuin keskiverto ''tavis''-kumppani tässä suomenmaassa. Lyhyesti tiivistettynä, en koe omistavani teoilleni minkäänlaista oikeutusta, minä vain toimin näin itsekkäästä omasta halustani.

Pettäminen on totta kai toisen hyväksikäyttöä, ei pelkästään luottamuksen vaan ihan yleisestikin. Moraaliset kysymykset eivät vaan kosketa minua henkisesti. Teen kaikkeni ettei totuus suhteistani selviä näille ihmisille ja kumppanini ovat oikeasti onnellisia kanssani.

Nämä ihmiset ovat omasta tahdostaan halunneet suhteeseen kanssani, toki he eivät tiedä pettämisestä, mutta silti. Minä haluan suhteet perinteisinä kahden keskisinä sitoutuneina suhteina. Minulla niitä suhteita vaan on useamman kanssa. Minä en tietoisesti rajoita kenenkään elämää mitenkään. Jos kuitenkin kävisi niin, että tyttöystäväni tai nettiseurustelukumppanini sanoisi ettei ole valmis sitoutumaan näin. Voisin harkita muitakin vaihtoehtoja. Tämä olisi kuitenkin todella yllättävää mutta jos ihan vaan kuvitellaan tilanne, luultavasti antaisin kumppanille luvan säätää muidenkin kanssa, jos se olisi ainut mahdollisuus pitää se suhde hengissä.

Näihin vaikuttaa kuitenkin monet erilaiset yhtälöt. Minkä takia tyttöystävä haluaisi jonkun toisenkin ja olisiko meidän suhde sen arvoinen mielestäni. Joskus voi olla helpompi vaan sanoa ei, jättää ja todeta etten suostu. Eikä minua edes kiinnosta miten tekopyhänä minua pidätte. Tämä on edelleen minun elämä. Vaikkakin hieman erilainen varmasti. Pettämistä tapahtuu päivittäin, mutta myönnän olevani yksi harvoista, joille tämä on arkipäiväistä, suunnitelmallista toimintaa.


Lopuksi vielä muistutus, että vastailen nimimerkin Aina kysymyksiin hieman myöhemmin viikonloppuna. Ei makeaa mahan täydeltä!

Lisää kysymyksiä otetaan vastaan :)

2 kommenttia:

  1. Et ole tekopyhä, vaan hämmentävän ristiriitainen. Salli minun epäillä, kykenetkö ollenkaan lämpimiin tunteisiin muita ihmisiä kohtaan. Minun mielestäni toiminnassasi ei olisi mitään vikaa, jos et laittaisi kumppaniparkojasi sitoutumaan sinuun täysin, kun et kerran itse sitä tee. Jos antaisit kumppaneillesi yhtäläiset oikeudet kuin itsellesi, ongelmaa ei edes olisi.

    Mikä siis mättää? Miksi katsot, ettei kumppaneillasi saa olla samoja oikeuksia kuin sinulla? Miksi koet, etteivät kumppanisi saisi panna ympäriinsä, kun kerran sitä itse teet? Oletko mustasukkainen? Miksi kumppanisi ovat sinulle alempiarvoisia ihmisinä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainahan epäillä saa ja totta kai erilaisuutta on vaikea ymmärtää. Tunnen hyvinkin paljon lämpimiä tunteita ja välitän kumppaneistani. Enhän minä ketään kumppaniani ole pakottanut sitoutumaan. Ihan omasta tahdostaan ovat kanssani, toki eivät tiedä kaikkea mutta sepäs ei ole minun ongelmani. Teen kaikkeni aina ettei kumppanit saa tietää pettämisestäni ja välitän suuresti kaikkien hyvinvoinnista. Eihän minun kumppanini halua panna ympäriinsä. He haluavat olla vain minun kanssani, eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Olen toki itsekäs, minkäs teet. Et voi asialle mitään ^^

      Poista